Weekendje Colakreek - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlies Hulstijn - WaarBenJij.nu Weekendje Colakreek - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlies Hulstijn - WaarBenJij.nu

Weekendje Colakreek

Door: marlies hulstijn

Blijf op de hoogte en volg Marlies

20 Oktober 2010 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal!

Dit weekend ben ik naar de colakreek geweest, een soort van recreatiepark.
Om 9 uur waren we allemaal klaar om te vertrekken, maar Surinamers zouden Surinamers niet zijn, als ze niet te laat kwamen. Driekwartier later dan gepland vertrokken we dan eindelijk in een typisch Surinaams busje waar de bagage gewoon achterin gezet word. Hier kennen ze namelijk geen aparte bagageruimte.
Eerst zijn we naar de vlindertuin geweest, want dat lag mooi op de route. Daar heb ik het insectenmuseum gezien, waar de meest vieze insecten achter glas opgezet waren. Op de foto’s zien jullie daar enkele voorbeelden van.
Ook heb ik een rondleiding door de vlindertuin gehad. Het is echt ongelooflijk om te horen wat er allemaal bij komt kijken, want de vlinders die ze daar kweken zijn voor de export. Ik vond het in elk geval wel interessant en sommige vlinders waren echt heel mooi. Er waren ook echt veel vlinders daar, maar ik denk dat de hoeveelheid vlinders niet kan tippen aan de vlinders in mijn buik, want dat zijn er echt héél erg veel:)
Ik heb daar ook nog schildpadden en wurgslangen gezien. De schildpadden mocht ik ook nog vasthouden wat erg leuk was. De wurgslangen kon ik veilig achter glas bekijken.

Na de vlindertuin vervolgden we onze weg naar de pottenbakkerij. De weg daarheen was nogal hobbelig, omdat een deel van de weg niet verhard was. Het was best grappig, af en toe ging het busje zo erg heen en weer dat ik dacht dat we bijna gingen kantelen.
Veilig aangekomen stelde de pottenbakkerij niet veel voor. Ik dacht dat ik daar zelf nog een pot kon maken, maar ik kon het alleen bekijken, hoewel het wel mooi was hoor.
Eenmaal weer in de bus konden we niet weg, de wielen zaten helemaal vast in het zand! Dat hebben wij weer hoor, maar het was best grappig. We hebben nog even aan teambuilding gedaan door met z’n allen te proberen de bus uit het zand te duwen, maar die poging mislukte, er was geen beweging in te krijgen haha! Uiteindelijk is het gelukt om het busje eruit te krijgen en konden we weer verder.

Op de colakreek aangekomen leek het net of we op de camping waren, alleen hebben ze daar geen tenten en caravans, maar ‘open’ hutjes waar we onze hangmatten konden ophangen. We konden nog niet meteen terecht op onze plek, omdat die nog bezet was. We gingen toen eerst naar een ander deel van de colakreek dat ze de kinderboerderij noemen. Het was geen kinderboerderij, zoals we ze in Nederland kennen, want ik heb geen dier gezien, maar het water was wat ondieper, zodat de kleine kinderen daar konden zwemmen. Toen we op onze plek terecht konden, ben ik druk bezig geweest om mijn hangmat en klamboe op te hangen. ’s Avonds nog een kampvuur gemaakt en daarna onze hangmatten ingedoken om te slapen. Wonder boven wonder heb ik echt lekker geslapen. Ik had verwacht overal wakker van te worden of geen houding kunnen vinden, maar dat viel me hartstikke mee. Wil best vaker ’s nachts in me hangmat slapen, heerlijk!

De volgende ochtend hebben we eerst een grote wandeling gemaakt door een gebied waar ook apen zaten, maar die hebben we helaas niet gespot. Er ging een vriend van Eddy (onze reisgids) meelopen die had een levensgroot kapmes mee om takken mee om te hakken, als die onze weg versperden. Natuurlijk nog even gevraagd of we daar mee op de foto konden en dat mocht! Voelde me wel heel stoer hoor haha!

Na die wandeling meteen het water ingedoken, want het was hartstikke warm. De colakreek dankt ook zijn naam doordat de kleur van het water op cola lijkt. Het water was ook echt pikzwart en lekker afkoelend.
Eind van de middag gingen we weer terug naar huis. Toen ik thuis kwam had ik echt zin in een lekkere koude douche, maar….toen deed het water het niet. Nergens in huis hadden we water. Dat was echt rot, want toen er geen water was besefte ik pas wat het is om niet standaard water te hebben ,want je hebt het overal voor nodig. Gelukkig hadden de buren wel water en konden we bij hen douchen, naar de wc, afwassen etc. Wij hadden de volgende dag aan het eind van de middag weer water.

Voor foto’s van de colakreek, check:
http://picasaweb.google.nl/105977152758299414324/ZoekresultatenVanSurinameWeek3#

Liefs marlies

  • 20 Oktober 2010 - 21:10

    Annet Dolphijn:

    Hoi!

    Volgens mij heb je wel een lekker leventje daar:) Klinkt heerlijk iig. De foto's zijn ook erg mooi:D

    Spreek je snel weer!

    Liefs

  • 20 Oktober 2010 - 22:43

    Erik:

    Je bent niet de enige met vlinders in de buik! Mijn stage is nu opeens zo saai nu ik die verhalen steeds weer lees. En super leuke foto's!

    Dikke kus!

  • 20 Oktober 2010 - 22:44

    Erik:

    En mooie schoenen trouwens op die foto met dat mes :P

  • 21 Oktober 2010 - 06:48

    Aafke:

    Wauw, wat een vet verhaal en vooral mooie foto's zeg! Ik heb echt dubbel gelegen om die schildpad, zo typerend, hahaha! :D En die bus, echt geweldig! Ik heb met m'n vriendinnen ook eens vast gezeten met een Volvoe V70, in de modder, was ook echt hilarisch... sta je allemaal te duwen en het helpt niks :P

    Super leuk weer!

  • 22 Oktober 2010 - 08:23

    Carla:

    Hee Marlies
    daar ben ik weer. Ik heb je foto,s gezien en ik vind ze geweldig!!!!
    Prachtig die natuur en heerlijk in zo,n hangmat liggen.Goed dat je deze dingen ook allemaal doet.Wat zul jij ook een hoop te vertellen hebben als je weer hier bent.Een totaal andere wereld is het toch.Je zult hier wel weer aan de regeltjes moeten wennen, maar lijkt me toch wel beter dan daar.
    Blijf genieten.
    Wij gaan as zondag naar Louelle toe, ik kan niet wachten. Heel veel plezier en ik wacht al weer op je volgende verhaal. Je schrijft ontzettend leuk, ga zo door.
    groetjes van mij,
    Carla

  • 22 Oktober 2010 - 13:55

    Moniek:

    Hey Marlies!

    Wat een mooie foto's en leuk verhaal weer!! Vooral die foto van de schildpad vind ik erg mooi! En het lijkt me heerlijk om steeds in een hangmatje te kunnen relaxen! En hoe gaat het met stage dan? Ben je al begonnen? Heel veel plezier nog!!

    Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Paramaribo

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2011

Genieten, genieten en nog eens genieten!!

12 Januari 2011

Back to Basic!

12 Januari 2011

Een knallend einde van 2010!!

28 December 2010

Wan bun Nyun Yari!

04 December 2010

Fun and adventure at the Raleighvallen
Marlies

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 25044

Voorgaande reizen:

03 November 2014 - 17 November 2014

Thailand en Laos

09 Oktober 2014 - 01 November 2014

Siem Reap en Phnom Phenh

26 September 2010 - 30 Januari 2011

Paramaribo

Landen bezocht: