Een knallend einde van 2010!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlies Hulstijn - WaarBenJij.nu Een knallend einde van 2010!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlies Hulstijn - WaarBenJij.nu

Een knallend einde van 2010!!

Door: marlies hulstijn

Blijf op de hoogte en volg Marlies

12 Januari 2011 | Suriname, Paramaribo

Lieve mensen!

We leven nu alweer in 2011 en de afsluiting van het jaar 2010 werd hier uitbundig gevierd!
Dat was hier toch wel heel anders dan ik gewend ben in Nederland. Terwijl ik in Nederland altijd sta te bibberen van de kou en overdag eerst nog, jawel…oliebollen moet verkopen en het feest voor mij pas na middernacht begint, begon in Paramaribo het feest al om 12 uur ’s middags onder de warme zonnestralen.
In de stad aangekomen krioelde het al van de mensen. Stapje voor stapje kwam ik vooruit en iedereen was in opperbeste feeststemming! Er was een rijdende bus met heerlijke dansmuziek die de hele stad doorging, iedereen ging los op de muziek, danste op straat en was vrolijk. Mensen gooiden vanaf balkons boven de winkels met petten. Langs de kant stonden Surinamers met grote koelboxen gekoeld drinken te verkopen, wat met het opvallend hete weer erg nodig was.
En waar ik vooral de hele dag niet omheen kon waren de miljoenenklappers die om de haverklap midden op straat werden afgestoken. Hele rijen waren het en die werden zonder waarschuwing afgestoken. Één keer stond ik er middenin en toen ik dat geknetter hoorde wist ik niet dat ik zo hard kon rennen om mezelf op enige afstand te brengen.
Ik heb nog nooit zulke harde knalvuurwerk gehoord, zoveel giftige rook in mijn longen gekregen en zo erg onder het vuurwerk gezeten.
Het is ook niet voor niets dat Surinamers op oudejaarsdag oordopjes in hebben en mondkapjes voor hebben, want de rookontwikkeling die vrijkomt is echt heel erg. Maar ikwas natuurlijk slecht voorbereid en had dat allemaal niet mee. Ik vond het wel erg leuk om een keer mee te maken, want dat maak ik in Nederland zo niet mee.
’s Middags nog even op adem gekomen bij ’t Vat en even wat gegeten. ’s Avonds nog even een korte pitstop thuis gehouden om even te douchen en andere kleren aan te trekken, want dat is na zo’n dag heel erg nodig.
‘s Avonds ging het feest gewoon door bij ’t Vat en daarna zijn we naar Zus&Zo gegaan om daar het nieuwe jaar in te luiden met oliebollen, champagne en de 2011 cocktail. Het vuurwerk dat we toen zagen viel wel een beetje tegen, maar we zaten ook niet echt op een goede locatie om veel vuurwerk te kunnen zien.
Daarna werd het feestje door gezet bij zwembad Zin. Na enige aarzeling heb ik toch met een paar huisgenoten een Nieuwjaarsduik genomen in het zwembad. Wanneer maak ik dat immers mee om met 28 graden een duik te nemen in het zwembad?
Het was een mooier afsluiter van een fantastische dag en waar ik met veel plezier naar terug kijk.

Voor foto’s van Oud&Nieuw kijk op: http://picasaweb.google.com/105977152758299414324/Week14OudNieuw#

Ditmaal dus een kort reisverslag, maar de volgende over mijn trip naar de Blanche Marie vallen is extra lang en ook al geplaatst op mijn waarbenjij.nu dus nog genoeg leesplezier!

Brasa, Marlies

  • 12 Januari 2011 - 19:35

    Erika:

    Hey Marlies,
    Wat gaaf om te lezen zeg. Zeker wel vreemd om met z'n temperatuur die feestdagen doorgebracht te hebben. Lees met veel plezier je verhalen, kan ik mij een beetje voorbereiden op mijn trip naar Suriname over 3,5 week ;) Ik zie dat je al weer bijna thuis komt. Nog een fijne tijd daar, geniet er van!
    Groetjes Erika

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Paramaribo

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2011

Genieten, genieten en nog eens genieten!!

12 Januari 2011

Back to Basic!

12 Januari 2011

Een knallend einde van 2010!!

28 December 2010

Wan bun Nyun Yari!

04 December 2010

Fun and adventure at the Raleighvallen
Marlies

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 25034

Voorgaande reizen:

03 November 2014 - 17 November 2014

Thailand en Laos

09 Oktober 2014 - 01 November 2014

Siem Reap en Phnom Phenh

26 September 2010 - 30 Januari 2011

Paramaribo

Landen bezocht: