No Spang! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlies Hulstijn - WaarBenJij.nu No Spang! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlies Hulstijn - WaarBenJij.nu

No Spang!

Door: marlies hulstijn

Blijf op de hoogte en volg Marlies

14 Oktober 2010 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal!

Vorige week donderdag mijn eerste stagedag gehad. Ze beginnen op school de dag met een vlaggetjesparade. Dit hield in dat de leerlingen in groepjes verzamelen op het plein en er 2 kinderen met een leerkracht de Surinaamse vlag mogen hijsen. Daarna wordt het volkslied gezongen. Ik neem in elk geval aan dat het het volkslied was hahah! Moet nog even oefenen.
Ook heb ik te horen gekregen dat we van school een onderzoek moeten doen, naast onze stage. Nu is er dus weer onduidelijkheid wat we precies moeten onderzoeken, want de stichting moet het ermee eens zijn, omdat ik in principe voor hun werk. We hadden al wel ideeën, maar dat vind de stichting dan weer niet goed. Het schiet allemaal gewoon niet op!maarja, No spang (no stress) is het hier, dus laat ik dat dan ook maar vooral niet doen;)

Vrijdagavond naar de Cla Caff geweest, een kroeg waarvan scheen dat het de place to be was op vrijdagavond. Vol verwachting ging ik daarheen, maar wat een tegenvaller was het.
Het was echt heel erg klein en de muziek stond echt keihard, mijn trommelvliezen begaven het bijna! Ook in andere kroegen stond de muziek heel hard, maar alle geluidsboxen waren ook naar buiten gericht. Iedereen staat namelijk buiten met elkaar te praten of joints te roken, wat echt ontzettend stonk. Het zal best gezellig zijn, als je veel mensen kent, maar voor nu was het gewoon niet wat. We gingen dus ook weer vroeg naar huis.

Zaterdag ben ik met wat meiden naar de Paramaribo Zoo geweest. Het was wel een eindje fietsen en we waren een beetje de weg kwijt. We kwamen toen ook langs de Choice, een heel grote westerse supermarkt. Dit riep bij ons allemaal een ‘ohohoho’ moment op:P In de kleine chinese supermarkt hebben ze namelijk lang niet alles en het is dan zo leuk om de eigen Nederlandse producten weer te zien haha! We leken wel een stel meiden die nog nooit een grote supermarkt gezien hadden:P Jammer alleen dat het zo duur was.
Na ons supermarktavontuur vervolgende we onze weg en fietsen we door Paramaribo Noord, één van de betere wijken van Paramaribo. Dit was al te zien aan de huizen, de goede wegen en het groene gras langs de weg. In Paramaribo Zuid, waar ik woon zie ik dat niet hoor.
In de dierentuin had ik wel medelijden met de dieren. Ze zitten in veel te kleine kooien en kunnen zich dus weinig bewegen. Ook waren er dieren die in hun eentje zaten, terwijl ze dan eigenlijk in groepsverband horen te leven. Dan zijn de dierentuinen in Nederland toch wel wat diervriendelijker.
’s Avonds uitgeweest in de Zsa Zsa Zsu, een club dat op zaterdagavond de place to be is….en het was echt heel erg leuk en gezellig. De sluitingstijd is op BAM (bis am morgen) Iedereen is ook gewoon aan het dansen, echt super gezellig!

Zondagavond met de hele groep gebarbecued. Natuurlijk hoefden wij niks te doen, want twee Surinaamse jongens die wij kenden van de Salsa gingen voor ons barbecueën. Was echt heel lekker en eindelijk weer eens een echt lekkere (grote) kippenpoten. Was weer eens wat anders dan die eeuwige kipnuggets, hamburgers en knakworsten. Echt lekker vlees kun je hier niet gewoon in de Chinese supermarkten kopen, dus dit was weer even een luxe.

Ohja dit weekend ga ik met de groep naar de colakreek, een soort van recreatiegebied 50 km van Paramaribo. Lijkt me echt super leuk en ’s avonds overnachten we in onze hangmatten. Zal daar in mijn volgende verslag nog wel over vertellen.

En voor foto’s ga naar: http://picasaweb.google.nl/105977152758299414324/SurinameWeek2#
http://picasaweb.google.nl/105977152758299414324/SurinameWeek1#

Liefs marlies

  • 14 Oktober 2010 - 18:58

    Sann:

    Ooooh Marlies wat zien die foto's er tof uit!!

    Vind je het niet heeeel lastig dat over zo makkelijk over gedacht word??

    Ik wacht met smart op je volgende stuk!!

    Liefs!!

  • 15 Oktober 2010 - 08:54

    Aafke:

    Super leuk bericht weer! En wat zie je er al bruin uit in die hangmat! De foto's van Picasa zien er ook heel gezellig uit. Lief dat je allemaal foto's hebt opgehangen in je kamer! :) Maar als er nooit iets MOET gebeuren, is de agenda die we je hebben gegeven dan niet een beetje overbodig? ;)

    Veel liefs en een dikke, dikke knuffel!

  • 15 Oktober 2010 - 09:53

    Hester:

    hey Marlies
    heb je al verlenging van je stage aangevraagd?:)

  • 15 Oktober 2010 - 11:44

    Erik:

    Hey Schatje!

    Ik hoef niet te vragen hoe het met je gaat want dat kan ik aan je bericht al zien! Echt super dat je het zo na je zin hebt!

    Dikke Kus!

  • 15 Oktober 2010 - 14:49

    Simone:

    Heee Marlies!

    Wat een vette foto's zeg:D Klinkt nog steeds allemaal goed daar! Geniet ervan he:)

    xx

  • 15 Oktober 2010 - 16:53

    Suus:

    Marlies!

    Leuk om weer wat van je te horen :d

    Ben blij dat je het erg naar je zin hebt. Dat wordt wel weer wennen als je in Nederland bent, hier is het geen No Spang.

    Btw je begint al veel te bruin te worden grrr. Ben jaloers! En je moet nog even, straks herken ik je niet meer :P

    Meis veel plezier en succes en lees je hopelijk snel weer.

    Liefs Suus

  • 15 Oktober 2010 - 18:03

    Moniek:

    Marliesje!

    Wat super dat je het zo naar je zin hebt!! Echt leuk dat je zoveel foto's hebt geplaatst! En het ziet er errug relaxed uit hoor! Heel veel plezier nog!!

    Dikke knuffel!

  • 19 Oktober 2010 - 19:21

    Gonny Wesselink:

    Hoi Marlies,
    Ik heb al je foto's gezien, dat ziet er goed uit. Zo te zien vermaken jullie je best. En gaat het lesgeven ook goed? En wat je nog meer moet doen.Groetjes van ons.

  • 22 Oktober 2010 - 08:11

    Hoi Marlies:

    Ik heb net je foto,s bekeken, HET LIJKT WEL VAKANTIE,GEWELDIG!!
    Ik ga nu je volgende verhaal lezen, blijf genieten hoor!!
    gr. Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Paramaribo

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2011

Genieten, genieten en nog eens genieten!!

12 Januari 2011

Back to Basic!

12 Januari 2011

Een knallend einde van 2010!!

28 December 2010

Wan bun Nyun Yari!

04 December 2010

Fun and adventure at the Raleighvallen
Marlies

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 25042

Voorgaande reizen:

03 November 2014 - 17 November 2014

Thailand en Laos

09 Oktober 2014 - 01 November 2014

Siem Reap en Phnom Phenh

26 September 2010 - 30 Januari 2011

Paramaribo

Landen bezocht: