Stage gaat nu eindelijk beginnen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlies Hulstijn - WaarBenJij.nu Stage gaat nu eindelijk beginnen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlies Hulstijn - WaarBenJij.nu

Stage gaat nu eindelijk beginnen!

Door: marlies hulstijn

Blijf op de hoogte en volg Marlies

06 Oktober 2010 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal

Maandag ben ik naar de stichting geweest om het huurcontract te tekenen en alvast de eerste maand te betalen. Toen ik daar kwam met Barbara, Alice, Nanneke en Judith bleek dat het huurcontract nog niet eens klaar was, zelfs het bedrag wat we moeten betalen voor de huur stond er nog niets eens op, dus we waren weer voor niets gekomen. We mochten het al wel tekenen, omdat die man het zielig vond dat we voor niets kwamen. Maar dat hebben we niet gedaan, omdat we eerst willen weten wat we precies moeten betalen en later moeten we alsnog terugkomen als het huurcontract helemaal klaar is.

Ook was Nanneke vandaag jarig, een meisje bij mij in de groep. We hadden het huis al versierd met slingers en ballonnen en ’s ochtends met z’n allen voor haar gezongen en als ontbijt taart gegeten;) Hoewel ik daarvoor ook al wel brood heb gegeten hoor, dus ben nog wel een beetje gezond bezig:P
Om haar ook verder een jarig gevoel te geven, kreeg ze van ons de eerste maand salsalessen en gaan we ’s avonds uit eten.
We gingen eten bij een redelijk prijzig restaurant voor Surinaamse begrippen dan. Per persoon rond de 15 euro, dus dat is in Nederland natuurlijk niks! Het eten was wel erg lekker!
Na het eten nog gewacht op de taxi buiten, maar weet nu wel waarom je absoluut niet ‘s avonds moet gaat fietsen ook al ben je met meerdere. Mannen in auto’s die dan stoppen en willen dat je meegaat in de auto en er stond ook een man midden op straat die had iets van lichtjes in zijn hand waarmee het leek alsof hij stond te seinen ofzo naar andere auto’s. Beetje vaag, we dachten misschien iets met drugs ofzo? Of gewoon een gek die zijn tijd niet beter kan benutten haahha!


Dinsdag heb ik voor het eerst salsalessen gevolgd bij Broki. De man die salsales gaf deed het echt heel erg leuk met veel humor. Hij gaf mij echt het gevoel dat ik gewoon lekker kan dansen en ik gewoon veel lol moet hebben. Het was ook gewoon buiten langs de waterkant, dus dat danste echt heerlijk met zo’n lekker windje erbij :)

Vandaag ben ik voor het eerst bij de school geweest waar ik ga stagelopen. Ik had met Cor een afspraak om 9 uur, maar ging er sowieso al vanuit dat het toch wel later zal worden. Hij kwam inderdaad pas om half 10 dus dat had ik wel goed ingeschat, hoewel ik wel gewoon 9 uur klaar was hoor. Ik kreeg te horen dat ik samen met Alice op de Saron school ging stagelopen, een basisschool op nog geen 2 minuten lopen van ons huis! We werden van te voren al gewaarschuwd dat de school er een beetje triest uitziet, maar de kinderen wel erg vrolijk zijn, dus dat is natuurlijk altijd prettig. In vergelijking met een Nederlandse basisschool was het inderdaad heel erg sober en saai. Weinig versieringen, ook geen ramen en deuren in de lokalen, want dat is veel te warm. Alles is dus eigenlijk open en je hoort dus ook wat er in een ander lokaal gebeurd, dus dat is wel wennen.

Bij binnenkomst werden we netjes voorgesteld aan het schoolhoofd, die overigens net nieuw is, dus die zal denk ik nog niet veel weten. Ik moet daar 4 dagen in de week werken van 8 tot 1 uur. Ook moet ik voldoen aan bepaalde kleding voorschiften. Ik moet een broek of rok aan tot over de knie en een shirt met mouwtjes die niet laag mag zitten. Ook mag je geen slippers dragen maar sandaaltjes met een bandje achter. Gelukkig hoef ik maar een halve dag die kleren aan en kan ik daarna weer gewoon hemdjes en shorts aan want anders is het niet uit te houden.
Vervolgens werden we door het ‘onderhoofd’ nog rondgeleid langs de verschillende lokalen en voorgesteld aan de leerkrachten. Vond het erg fijn dat ze dat even deed, want van andere stagiaires had ik al gehoord dat zij alleen voorgesteld werden aan het schoolhoofd en daarna weer konden gaan. Het ontvangst dat wij kregen was in elk geval wat hartelijker en ze waren blij dat we kwamen stagelopen.
Heb er in elk geval veel zin in en ben benieuwd wat ik allemaal tegenkom op school. Vanaf morgen kan ik daar beginnen!

Én…het is mij gelukt om foto’s op internet te zetten via picasaweb. Ga naar: http://picasaweb.google.nl/105977152758299414324/Suriname#
Deze link kopiëren en plakken in de adresbalk.

Tot het volgende verslag!

Liefs marlies

  • 10 Oktober 2010 - 12:07

    Ruben:

    Eindelijk wat foto's! Leuk! Ik zie al wel dat je het vreselijk, vreselijk zwaar hebt daar in Suriname. Ik heb echt met je te doen..

  • 10 Oktober 2010 - 13:33

    Hester:

    Hoi Marlies,
    Wat leuk dat je salsa lessen hebt,past helemaal bij jou.
    Ben benieuw hoe het op school bevalt.En kijk alweer uit naar het volgende verslag.
    Mooie foto's heb je er op staan.
    lieve groetjes van allemaal.

  • 12 Oktober 2010 - 13:05

    Carla:

    Hoi Marlies,
    Mijn complimenten voor al die mooie foto,s. Het lijkt me een gezellige groep zo met elkaar.
    Succes met je salsadansen en natuurlijk met je stage op school. Geniet ervan.
    groetjes van mij,
    Carla ( moeder van Louelle)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Paramaribo

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2011

Genieten, genieten en nog eens genieten!!

12 Januari 2011

Back to Basic!

12 Januari 2011

Een knallend einde van 2010!!

28 December 2010

Wan bun Nyun Yari!

04 December 2010

Fun and adventure at the Raleighvallen
Marlies

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 25035

Voorgaande reizen:

03 November 2014 - 17 November 2014

Thailand en Laos

09 Oktober 2014 - 01 November 2014

Siem Reap en Phnom Phenh

26 September 2010 - 30 Januari 2011

Paramaribo

Landen bezocht: