Suriname, een vakantiegevoel!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlies Hulstijn - WaarBenJij.nu Suriname, een vakantiegevoel!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlies Hulstijn - WaarBenJij.nu

Suriname, een vakantiegevoel!!

Door: marlies hulstijn

Blijf op de hoogte en volg Marlies

03 Oktober 2010 | Suriname, Paramaribo

Donderdagochtend ging ik met de meiden ons mkv-verklaring (Machting Kort Verblijf) regelen. We wisten al van andere meiden dat we eerst naar de centrale bank moesten om geld te storten voor de mkv-verklaring. Om 8 uur vertrokken we op onze fiets door de drukke straten van Paramaribo. Toen we bij de bank aankwamen moesten we een formulier invullen en daarmee in de rij gaan staan. Toen we eenmaal aan de beurt waren bleek dat we bij de verkeerde bank waren, waarom is mij niet duidelijk, maar bij die bank kon het niet. We werden naar een andere bank gestuurd waar het wel kon. Na een tijd te hebben gewacht kreeg ik een bewijs van betaling dat ik het geld gestort had en vervolgens moest ik naar het Ministerie van Justitie en Politie aan de andere kant van de stad. Ondertussen was het al weer half 12 voor we daar aankwamen. Daar moesten we ook weer van alles invullen en na 3 uur te hebben gewacht was ik eindelijk aan de beurt. Het tempo is echt onwijs sloom en ze hebben ook maar 1 balie voor de mkv afhandelingen. De man achter de balie was ook een typisch Surinamer die meteen van alles over je wil weten. Bij de vraag waar ik woon antwoord ik standaard: Amsterdam. Na die mkv-afhandeling moet ik 5 weken wachten en dan hoor ik of ik de mkv-verklaring krijg. Dus het is nog steeds niet klaar!

’s Avonds ben ik met de hele groep naar de Havana Lounge geweest. Het was echt gezellig daar en heb me daar goed vermaakt! Hier kun je lekker salsa dansen, dus als ik eenmaal lessen heb gehad, kan ik daar ook echt swingen:D
Ik wil me heel graag aanmelden voor salsales en dat begint volgende week al. Het is dan 4 weken, 2 keer per week voor anderhalf uur per les. Na die 4 weken kan ik een stap hoger met salsa dansen.
’s Nachts om drie uur lag ik in bed en het is dan best raar dat het in Nederland dan al 8 uur ‘ochtends is en de dag al begint.

Vrijdag was eigenlijk weer een chill dagje. Ik kwam rustig op gang en ging ’s middags met Judith en Barbara richting zwembad. Daarvoor gingen we eerst nog naar Broki om onze groep op te geven voor salsadansen. Maar de man die daar werkte wist niks van salsadansen en zei dat we daarvoor bij zijn baas moesten zijn. Judith vroeg waar die was, maar dat kon hij ons ook niet vertellen. Bij de vraag wanneer we hem konden bereiken zei die dat die waarschijnlijk maandag er weer was of we moesten even bellen. Erg vaag dus, weten we nog niks, terwijl hij daar werkt. Maar…zal ik ook aan moeten wennen.
’s Middags heerlijk gelegen bij Zin, het zwembad waar we gratis internet hebben. Hier kan ik mij zo uren vermaken met internetten, zwemmen en lezen. Helaas is het mij nog niet gelukt om enigszins foto’s te plaatsen. Het internet is redelijk voor skype en andere bezigheden, maar het uploaden van foto’s is werkelijk een ramp! Heb al diverse pogingen gedaan die telkens mislukken, omdat het tergend langzaam gaat, het internet af en toe uitvalt of door die verschrikkelijke automatische updates waardoor je computer automatisch afsluit.
Als het mij gelukt is eindelijk foto’s te plaatsen zal ik de link in mijn verslagje typen.

Zaterdag ging ik met de hele groep naar White beach, een soort van aangelegd strand. Maar voor ik daar heen ging ben ik eerst met een paar meiden een hangmat gaan kopen. Dat was op zich al weer een vreemde ervaring. Nadat we onze hangmatten hadden uitgekozen moesten we dat doorgeven aan een mevrouw, die haalde met een stok de verschillende hangmatten van de schappen. We mochten ze niet meteen meenemen naar de kassa, want ze moesten eerst nog weer opnieuw opgevouwen worden en we kregen een onleesbaar bonnetje mee wat we bij de kassa moesten laten zien. Achter de balie was een medewerker die met ons afrekende en er was nog een extra persoon die de hangmatten weer inpakte in een plastic tas. Voor elk karweitje een andere persoon, heel vreemd!

Op White beach was het in elk geval heerlijk! 38 graden, een lekker windje en heel veel zon. We hadden een hutje gehuurd waar we onze hangmatten in ophingen, echt heerlijk! Ik kan er ook lekker in slapen. Ook heb ik nog lekker in de zon gelegen op mijn handdoek, maar helaas wel verbrand aan de achterkant, want heb te lang op mijn buik gelegen. Desalniettemin ga ik er zeker nog een keer heen, want ik waan me dan even in Curaçao (als ik de bruin kleurige rivier niet meereken:P)

’s avonds ben ik verhuisd van slaapkamer, want er kwam een extra kamer vrij. Deze slaapkamer had ook nog een eigen wastafeltje met spiegel en 2-persoonsbed (ook al heb daar niets aan zonder Erik, maar ligt wel fijn) Kamer weer heringericht, foto’s weer opgehangen (Die foto’s doen me altijd echt goed, zoveel fijne herinneringen!)

Vandaag ben ik weer een tijd op het zwembad hier, omdat het veel te warm is om wat anders te doen en de winkels zijn hier op zondag ook dicht. Dus dan maar zwemmen en internetten. Tot nu toe echt nog een vakantiegevoel, wat ik absoluut niet erg vind:P
En vanavond gaan we met de hele groep gezamenlijk eten, dus dat word vast weer een groot kippenhok:D

Nog even wat wist-je-dat-jes:
- Het hier heel normaal is om je auto midden op de stoep te parkeren.
- De verkeerspolitie op kruispunten staat om het drukke verkeer te leiden, omdat er anders gegarandeerd ongelukken gebeuren.
- De verkeerspolitie ook op kruispunten staat waar ook al stoplichten staan.
- Het wegdek erg slecht is en ik om de paar meter wel uit moet wijken voor kuilen in het wegdek.
- Mijn fietsband gegarandeerd snel lek zal gaan.
- Ik met andere sportieve meiden begonnen ben met elke avond spieroefeningen te doen.
-Ik daardoor hopelijk na 4 maanden super strak terug kom.
- In Suriname het niet gebruikelijk is dat elke winkel een kassa heeft. Afrekenen gebeurd hier ook veel met de rekenmachine.

Ohja, voor degenen die foto’s willen zien, hou mijn hyves in de gaten, want wil de komende dagen proberen daar foto’s op te zetten.

En blijf berichten plaatsen he:) Is echt zo erg leuk om te lezen:D

Liefs Marlies

  • 03 Oktober 2010 - 17:27

    Heleen:

    Hey Marlies!
    Wat leuk om te lezen zeg, ik ben jaloers op je:P. Ben benieuwd hoe het werk je zal bevallen. Zwem ze nog maar ff, ik spreek je later!
    Groetjes Heleen

  • 03 Oktober 2010 - 17:37

    Sann:

    Marlies wat een heeeeerlijk leventje heb jij daar zeg!;)
    Ben echt heeel jaloers!
    Je komt straks poepie bruin en kei gespierd weer terug lees ik wel!;)

    Ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    Liefs!!

  • 04 Oktober 2010 - 08:50

    Anouk:

    Heej Marlies, wat leuk om je blog te lezen! Heel erg veel plezier daar, iedereen is volgens mij harstikke jaloers!


  • 04 Oktober 2010 - 13:16

    Suus:

    Hee Mliesje!!!

    Zo 38 graden met een lekker windje, ik ben jaloers!! Hier in Nederland is het niet zo geweldig, dus dat wordt weer wennen als je terugkomt ;)

    Ellen had ook gekko's op haar kamer in Suriname. Leuk dat je de Havanna club hebt ondekt, hier was Ellen ook vaak te vinden.

    Heel veel succes met je opdracht en geniet vooral zou ik zeggen (maar heb er alle vertrouwen in dat je dit doet haha).

    Ik zal je hyves in de gaten houden want ben erg benieuwd naar foto's.

    Liefs Suus!


  • 04 Oktober 2010 - 15:18

    Moniek:

    Heey Marlies!

    Wat een leuk verslag weer! :D Zal wel erg wennen zijn dat alles zo sloom gaat daar.. Hoop dat je je mkv-verklaring op tijd krijgt!
    Wat leuk dat je salsa lessen gaat nemen! Is echt zooo leuk! En je gaat het daar ook extra snel leren omdat je dan ook vast wel 's avonds naar salsa barretjes gaat!
    Echt heerlijk dat je lekker in je hangmatje aan het strand kunt liggen. Geniet er maar lekker van! Veel plezier!

    Dikke kus!!

  • 04 Oktober 2010 - 18:17

    Aafke:

    Lieve Marlies, wat chill jij erop los! Geniet er maar van! Lekker joh! En wat leuk dat je salsa gaat dansen, kun je mooi Erik leren salsa dansen als je weer terug bent ;) Je komt vast poepie bruin terug... lekker lekker! Enjoy :D

  • 05 Oktober 2010 - 07:29

    Carla:

    Hoi Marlies,
    Zo is er al weer van alles gebeurd.Het lijkt echt vakantie op deze manier.Geniet er nog maar fijn van. Je komt er zo wel achter wat een hectisch Land wij zijn. Alles moet hier op tijd en goed geregeld zijn.Ik vind dit prima hoor, zou in zo,n Land knettergek worden en veel te ongeduldig voor zijn.Probeer er maar niet aan te wennen anders moet je hier weer opnieuw beginnen.Jammer dat we nog geen foto,s kunnen zien maar wie weet.Heel veel plezier en die hangmat lijkt me super, gebruik hem maar veel.Erg leuk geschreven ik kijk al weer uit naar het volgende verslag.
    Groeten van mij,
    Carla

  • 06 Oktober 2010 - 12:35

    Ruben:

    Oh oh Marlies, je wist gewoon van tevoren al dat je daar op je reet kon liggen in een hangmat of niet?:P Ik zou volgens mij echt ramgek worden van die ongeorganiseerde instelling, maar het is natuurlijk ook wel zo nu en dan superrelaxed! Ik kijk uit naar het moment dat jij als bruin, zonnig, afgetraind en stralend persoon met bikini hier in de sneeuw land tussen alle stressige en depressieve mensen haha..
    Superveel plezier uit het altijd zonnig Nederland!

    Ruben

  • 07 Oktober 2010 - 12:08

    Louelle Groot Roessink:

    Hoi Marlies!

    Eindelijk ben ik je verhalen aan het lezen:) Super leuk wat je allemaal mee maakt. Waarom zeg je eigenlijk dat je in Amsterdam woont? Hengeloooooooo de geksteeee!!

    xxxxxxxxx

  • 08 Oktober 2010 - 19:12

    Lucia:

    lieve marlies
    Wat heerlijk dat je zo fijn
    in de hangmat ligt, en het weer zo goed is.
    Het lijkt me erg warm 38 graden
    En volgende week begin je
    met de salsa les,lijkt me
    net iets voor jou.
    wat een relax leven heb je nu
    wat fijn dat je nu een eigen kamer hebt,dan kun je nu goed naar de foto's kijken
    dikke kus mama en papa
    martijn en stefan

  • 08 Oktober 2010 - 19:12

    Lucia:

    lieve marlies
    Wat heerlijk dat je zo fijn
    in de hangmat ligt, en het weer zo goed is.
    Het lijkt me erg warm 38 graden
    En volgende week begin je
    met de salsa les,lijkt me
    net iets voor jou.
    wat een relax leven heb je nu
    wat fijn dat je nu een eigen kamer hebt,dan kun je nu goed naar de foto's kijken
    dikke kus mama en papa
    martijn en stefan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Paramaribo

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2011

Genieten, genieten en nog eens genieten!!

12 Januari 2011

Back to Basic!

12 Januari 2011

Een knallend einde van 2010!!

28 December 2010

Wan bun Nyun Yari!

04 December 2010

Fun and adventure at the Raleighvallen
Marlies

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 25036

Voorgaande reizen:

03 November 2014 - 17 November 2014

Thailand en Laos

09 Oktober 2014 - 01 November 2014

Siem Reap en Phnom Phenh

26 September 2010 - 30 Januari 2011

Paramaribo

Landen bezocht: