Adventure in Chang Mai and Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marlies Hulstijn - WaarBenJij.nu Adventure in Chang Mai and Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marlies Hulstijn - WaarBenJij.nu

Adventure in Chang Mai and Pai

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

18 November 2014 | Thailand, Chiang Mai


Lieve vrienden, familie en collega's,

Ik ben nu een week alleen aan het reizen en het is werkelijk waar fan-tas-tisch! Ik kan het iedereen aanraden, je leert jezelf op zo'n andere manier kennen en doet dingen waarvan je niet wist dat je ze kon. Mijn Engels is echt super verbeterd en kan goed duidelijk maken wat ik bedoel, mijn richtingsgevoel is eigenlijk ook best goed hahah, ben nog niet verdwaald geweest. the Lonely planet mis ik totaal niet, snap niet dat mensen zo'n zwaar boek meeslepen. En het belangrijkste is dat je zo'n reis niet perse hoeft te plannen, maar gewoon moet doen wat je leuk vind en je ziet wel hoe het loopt. Mij bevalt dat erg goed:)

Vorige week maandag was ik nog een dagje alleen in Bangkok. Ik heb daar nog een tempel bezocht met een hele grote liggende boeddha erin. Was leuk om even gezien te hebben en heb de gebouwen eromheen nog bezocht. Verder was ik wel blij om Bangkok uit te gaan, want het is er erg druk en ook een erg grauwe stad.

Ayutaya
's Avonds ben ik met de trein doorgereisd naar Ayutaya, dit is de 2e oudste stad van Thailand. Ik was aan het wachten op de trein en om 18u stond iedereen op en kwam er muziek, ik dacht eerst dat de trein eraan kwam ofzo, maar ze zongen (denk ik) het volkslied. Dit doen ze elke dag om 18u, want heb het van meer reizigers gehoord later. Eenmaal aangekomen in Ayutaya heb ik ingecheckt en ben ik wat gaan eten want had ontzettend honger! Ik heb me wel even onveilig gevoeld, omdat ik aan het lopen was en opeens een blaffende hond dreigend achter me aan liep, wist niet hoe snel ik door moest lopen. Gelukkig ging die daarna weg. De volgende dag ontbeten bij het hostel en aan de praat geraakt met een gepensioneerde belg (papa's leeftijd denk ik, pap daar bedoel ik niks mee gezien je nog niet met pensioen bent:P) die nu in Andalusie woont, samen met hem de tempels bezocht haha! Fiets gehuurd en op die manier de mooiste tempels bezocht. Was werkelijk waar schitterend! Zal daar nog wel wat foto's van op FB zetten.

Chiang Mai
Die avond weer met de nachttrein doorgereisd naar Chiang Mai, in het noorden. Op het station gekletst met andere Nederlanders en daarna lekker wezen slapen in de nachttrein. Gezien mijn eerdere ervaringen met de nachtbus in Cambodja, was dit een luxe! Het zijn stapelbedden met een gordijntje, maar verder prima! Volgende morgen ging ik ontbijten in de trein en zocht ik een plekje. Ben tegenover iemand gaan zitten die ook alleen was en voor je het weet heb je weer iemand leren kennen met wie je een aantal dagen optrekt. Met Milan (een tsjech) ben ik naar het hostel gegaan en hebben we daar ook een trekking geboekt door de jungle voor 2 dagen. Was echt geweldig! Het was zo'n leuke groep, samen met Milan, 2 andere nederlanders, een belg en een duitser hebben we het super gezellig gehad;) Trekking was erg zwaar. Eerste dag was voornamelijk de berg oplopen, dat was echt verrekte zwaar met die hitte, was blij dat ik eindelijk boven was, ondertussen wel wat kunnen afkoelen bij een mooie waterval. In het kamp gezellig gegeten en gedronken en bij het kampvuur gezeten. We sliepen in een hut met allemaal matrassen op de grond en waren beschermd met een muskietennet gelukkig;) Was erg gezellig. 's ochtends werd ik wakker van allemaal honden en andere dieren die luidkeels lieten horen dat ze ook wakker waren haha!
De 2e dag was absoluut het leukst. We gingen de berg weer af en hoewel dat eerst makkelijker lijkt, was het echt pittig. Zware belastig op mijn knieen en benen, voelde me op een gegeven moment gewoon Pinockkio, zo houterig en ongecontroleerd liep ik:P Alsof je teveel drugs hebt gehad en geen controle meer hebt over je benen hahah, vertrouwde me eigen benen niet meer, ging alle kanten op. Gelukkig veilig overgekomen, heerlijk afgekoeld bij een waterval. 's middags lekker gegeten en daarna op een olifant gereden, geraft en op een bamboeraft gezeten. Was allemaal ontzettend leuk om te doen, hebben echt genoten!!
Eenmaal terug in Chang Mai hebben Milan en ik eerst een voetmassage genomen, wat was dat fijn! Daarna zijn we met de groep uiteten geweest en gezellig wat gedronken, en erg gelachen om de tyische uitspraken van de Thai, zoals ' oh my boeddha' of ' same same but different'. Ik denk dat ik die uitspraken erin ga houden, echt geweldig:p Afscheid genomen want sommige reisden de volgende dag weer door helaas. Laatste dag in Chiang Mai heb ik met Milan een motor gehuurd, en zijn we de bergen in geweest. Echt super mooi, wat een gaaf uitzicht!! Ook hebben we een cave bezocht, dat niet toeristisch is en er was helemaal niemand, dus kon mooie foto's nemen. Ben die grot nog ingeweest, waren heel veel grote en kleine vleermuizen die sliepen. Sommige waren in de verte aan het fladderen, dus ik ging niet verder, want daar hou ik niet van:P Maar was echt heel mooi, had het nog nooit gezien.

Pai.
Ik ben alleen doorgereisd naar Pai. Heb de bus genomen, was ongeveer 3,5 uur. Niet echt gekletst met anderen, want waren vooral fransen en chinezen, die verstaan toch geen Engels. Ik had nog geen hostel geboekt, maar wel goede recensies gelezen over een hostel. Daar naartoe gelopen (had de directions genoteerd;) en onderweg ernaartoe kwam ik al andere mensen tegen die ook in Darling Hostel sliepen en waren erg enthousiast. Darling Hostel is ook echt heel gezellig en Darling (zo heet de host, is ook echt een schat) Probeert ook iedereen te koppelen met elkaar hahah! Zo was ik 5 minuten aan het praten met een engels meisje en ze zei al ' aah ik zie dat jullie al gezellig aan het praten zijn, willen jullie in dezelfde dorm' ?: Yeah, sure why not:) Met Naomi ben ik dus de afgelopen dagen in Pai opgetrokken. Vrienden maken gaat zo snel als je alleen reist en als je dezelfde interesses hebt en dingen wilt zien is dat gewoon super gezellig!
In Pai hebben ik en Naomi allebei een scooter gehuurd. Durfde het hier wel aan en is echt super leuk! Je kunt gewoon alles op de scooter bezoeken wanneer je wilt, heerlijk! Met Naomi de Hot springs bezocht, dat begon van 32 graden tot 37 graden en de warmste is 80 graden. Het klinkt allemaal niet super warm, maar dat is het wel, 1 graden warmer voelt zoveel warmer aan. Tot 35 graden kon ik nog normaal in dat bad liggen, maar vanaf 36 werd het toch al wel erg warm. en 37 graden kon je verder alleen met je voeten instaan, was verder niet echt een bad meer. Maar echt super lekker om in te badderen, is ook gewoon buiten. Het bad van 80 graden kon je uiteraard niet in (tenzij je levend wil verbranden), maar ze hadden wel netjes waar je een ei in kon koken hahah! Helaas had ik die niet bij me. Verder nog naar de Canyon geweest in Pai. Werkelijk waar schitterend! Moest wel goed uitkijken want de looppaden waren soms erg smal en je wilt niet vallen, want dat kan je niet meer navertellen. Het was er erg mooi en fantastisch uitzicht! Sowieso overal in Pai heb je een amazing view!!'sa vonds vaak met andere reizigers gedronken en gekletst of in het hostel rondom het kampvuur gezeten met muziek erbij, lekker ontspannen:)

Morgen reis ik door naar Laos, met de bus eerst weer terug naar Chiang Mai, daar de bus naar Chiang Rai, daar blijf ik een nachtje denk ik en van daaruit naar Laos. (verder heb ik nog niks gepland) Heb ook andere reizigers gesproken die er ook heen gaan (niet tegelijk met mij) maar die kom ik wellicht weer tegen.

Ik zal weer wat foto's op fb plaatsen:)

Ben benieuwd naar jullie reacties, krijg veel reacties op via whatsapp, maar heb liever op mijn blog, kan ik ze later nog eens terug lezen;)

Mis jullie wel hoor, maar voor nu geniet ik nog even van mijn reis:)

Dikke knuf,
Marlies

  • 18 November 2014 - 15:33

    Koudis :

    Read using translator. Awesome. Have fun lonely traveller!

  • 19 November 2014 - 09:24

    Moniek:

    Hoi!!

    Wat ontzettend leuk om te lezen allemaal! En zo fijn dat het alleen reizen je zo goed bevalt! Leuk om te lezen wat je allemaal gedaan hebt en dat je zoveel leuke mensen tegenkomt. Deze reis zal je nooit meer vergeten! Geniet ervan meid!!

    Heel veel liefs!

  • 24 November 2014 - 20:05

    Jori:

    Hee meis!! Wat super fijn dat het alleen reizen zo goed bevalt, stoer hoor! Leuk dat je er zo achter komt dat je eigenlijk al die dingen ook zelf kan ookal had je van tevoren dat niet verwacht :) En lekker inderdaad dat je met backpacken alléén hoeft te doen waar je zin in hebt. Geniet er lekker er lekker van! Liefs Jori

  • 27 November 2014 - 19:07

    Hester:

    haha Marlies, met een gepensioneerde man (leeftijd vader bedoel je niets) maar met het gevoel dat je teveel drugs ophebt???
    Maar ik vind het super stoer en knap van je dat je bent gaan rondreizen en zo zie je maar weer;een mens kan altijd meer dan hij denkt.
    liefs Hester

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Marlies

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 25026

Voorgaande reizen:

03 November 2014 - 17 November 2014

Thailand en Laos

09 Oktober 2014 - 01 November 2014

Siem Reap en Phnom Phenh

26 September 2010 - 30 Januari 2011

Paramaribo

Landen bezocht: