Party Party Party in het prachtige Laos! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Marlies Hulstijn - WaarBenJij.nu Party Party Party in het prachtige Laos! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Marlies Hulstijn - WaarBenJij.nu

Party Party Party in het prachtige Laos!

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

06 December 2014 | Laos, Luang Prabang

Lieve vrienden, familie en collega's

Het is al weer even geleden sinds mijn vorige reisverslag. Vanuit Pai ben ik met de bus doorgereisd naar Chiangrai. Onderweg probeerde ik niet te veel naar de weg te kijken, omdat de buschauffeur er een hobby van maakte om vlak voor een super onoverzichtelijke bocht andere bestuurders in te halen. Gelukkig ging het altijd (net) goed.
In Chiangrai was niet super veel te doen, ging er ook vooral heen om daar de grens over te steken naar Laos. Ben daar nog naar de grote witte tempel geweest, die was wel heel mooi om te zien en ze hadden er nog een grote night market. Met mijn roommates ben ik daar heen geweest en nog gefrituurde kakkerlak en grasshopper gegeten....jammie:)

Laos.
Om de grens over te steken naar Laos ben ik eerst met de lokale bus naar Chang Kong geweest. Van daaruit moest ik een tuktuk nemen naar de grensovergang, visa geregeld en met de slowboat 2 dagen vaar over de Mekong river naar Luang Prabang, super mooi!!! Ik heb op de boot super leuke mensen leren kennen met wie ik deels verder door Laos ben gaan reizen. De eerste dag op de boot begon wel raar, want ik had betaald voor stoel nummer 108 maar die bestaat helemaal niet!! De boot was gewoon overvol en ik moest samen met wel 20 andere reizigers in de bagageruimte zitten tussen de luide motoren hahah! Ja kan er nu om lachen maar het was er warm, je zit er op gepropt en je ziet helemaal niks van het uitzicht. Ben na een uur gaan kijken hoe het was op het normale gedeelte. Daar kon ik gelukkig zitten naast Ben, een engelse jongen die een plaatsje had veroverd op de koelkist waar al het drinken in zat. Dit vond de cambodjaan die achter de bar hoorde te staan geen probleem. hij inde gewoon het geld, Ben verkocht het en ik stond braaf op als iemand wat te drinken wilde hebben hihih!
begin van de avond kwamen we aan bij onze stop en ben ik met de anderen naar het hostel gegaan. Daar gezellig met z'n allen gedronken en gegeten.
De volgende dag konden we in elk geval normaal zitten, want er waren nu 2 boten. via het hostel hadden we goedkoop lunch en drank geregeld, dus de hele dag hebben we vrolijk drankspelletjes gespeeld. Was echt super gezellig!
Eenmaal in Luangprabang ben ik met mijn groepje een hostel gaan zoeken. We zijn 2 dagen in Luang Prabang gebleven want er was niet super veel te doen. We zijn naar een super mooie waterval geweest, die was zeker de moeite waard, er was ook een grote nightmarket waar je goedkoop kan eten. Het uitgaansleven stopt overal om 11.30u!! Echt super vroeg, maar in Luang Prabang is er elke avond een afterparty in de bowlingcenter hahaha! Dus iedereen gaat daar in dronken toestand naartoe om te bowlen, echt hilarisch!

Vang Vien.
Vanuit Luang Prabang met mijn groep doorgereisd naar VangVien, Muziekje erbij en lekker relaxed ernaar toe. Vangvien staat vooral bekend om het tuben. Je kunt dat gewoon niet overslaan omdat het te leuk is! Met je tube (een grote band) vaar je over het water en ondertussen stop je langs verschillende bars. Elke bar heeft wel weer wat anders te bieden. Zo was er een bar waar ze een groot modderbad hadden, met z'n allen zijn we erin gesprongen en het scheelt dat je daarna met z'n allen stinkt:P En bij elke bar drink je wel weer een lekker drankje. Het tuben kan echter wel gevaarlijk zijn, want in het verleden zijn er wel eens mensen verdronken omdat ze zo dronken waren door alle drank en drankspelletjes die er gespeeld werden. Toen de zon onderging zijn we met de tuktuk teruggegaan, want dan word het te koud in het water. Was een heerlijke dag en 'sa vonds zijn we in de kroegen nog even doorgegaan.
In Nederland ga ik eerst maar eens in rehab denk ik;)
In vangvieng ben ik met een paar anderen nog op een mountainbike naar de blue lagoon gefietst. Van te voren werd al gezegd dat de weg erg slecht was, maar ik dacht aan veel kuilen en hobbels in het zand maar het was nog veel erger! Over het hele pad lagen dikke keien en inderdaad ook gaten en hobbels maar in combinatie met die hitte doe je er wel 45 a 60 min over. WAs blij dat ik er was:) Eerst even wat gegeten en daarna naar een grot geweest, was mooi om even te zien, maar ik keek vooral uit naar een duik in het water en te chillen in de zon. Dit zijn we daarna ook meteen gaan doen, heerlijk!!:D

Ik heb echt een geweldige tijd gehad in Laos met fantastische mensen en zal in het volgende verslag vertellen over mijn reis naar en in Koh rong.

Veel liefs en een knuf,
Marlies

  • 06 December 2014 - 13:01

    Moniek:

    Hooiii!

    Wat een mooie verhalen weer!! Wat gaaf dat je kakkerlak en sprinkhaan hebt gegeten! Hoe smaakte het? Die boottocht lijkt me niet heel veilig...tussen de motoren. Gelukkig is het allemaal goed gegaan en heb je een goede plek kunnen veroveren ;) Fijn dat je zo'n super reis hebt gehad!! Ben benieuwd naar alle verhalen, dus ik kom snel langs als je weer thuis bent! Tot heel snel!

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Marlies

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 25014

Voorgaande reizen:

03 November 2014 - 17 November 2014

Thailand en Laos

09 Oktober 2014 - 01 November 2014

Siem Reap en Phnom Phenh

26 September 2010 - 30 Januari 2011

Paramaribo

Landen bezocht: